Сомонаи Президент

                                                               Веб сомонаи расмии Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон...

Муфассал

Ҳуҷҷатҳои меъёрӣ

Маълумот дар бораи ҳуҷҷатҳои меъёрӣ ҳуқуқӣ

Муфассал

Ҳисоботҳо

Ҳисоботҳо дар бораи фаъолияти кории мақомот...

Муфассал

Расмҳо

Расмҳои чорабиниҳо дар мақомот ва ноҳияи Вахш…

Муфассал

Тамос бо мо

Маълумот дар бораи  рақамҳои телефон ва суроғаи мо...

Муфассал

 

Изҳороти ҷамъияти “Нур” кори дасти террористон аст

 

Яке аз ҷинояткорони наҳзатӣ - Муҳаммадиқболи Садриддин, ки тибқи хулосаи коршиносони равоншинос ба ҳолати махсуси ташвишовари шаҳвонӣ гирифтор аст, вақтҳои охир ба масъалаи сатру ҳиҷоби занҳо сахт часпидааст. Бештари навиштаҳояш дар расонаҳои хабарӣ дар ҳамиин мавзуъ мебошанд.

 

Баҳси ҳамешагии М. Садриддин сатру ҳиҷоб аст. Тамоми матолибе, ки интишор медиҳад, ба ин ва ё он ваҷҳ ба ин масъала бастагӣ дорад. М. Садриддин як марди мутаассиби мазҳабист, ки берун аз мазҳаб дунё ва инсонро тасаввур намекунад. Ҳатто тасаввур кардан намехоҳад, ки дар дунё ба ғайр аз сатру ҳиҷобу  риёкории динӣ ҳазорон мушкилу масъалаҳо вуҷуд доранд, ки заруртару муҳимтаранд.  Бо ҳиҷобу сатр кардан, ҳамарўза намоз хондану рўза доштан, тасбеҳ ба дасту аммома ба сар гирифтан, масҷидро хона кардан чӣ масъала ҳал мешавад...

 

Муфассал

 


 

МУЛОҚОТИ СУДМАНД

 

Дар ташкилоти ибтидоии «Иттифоқ»-и Ҷамоати деҳоти 20-солагии Истиқлолияти Тоҷикистон бо иштироки  раиси Кумитаи иҷроияи ҲХДТ дар ноҳияи Вахш  Одилҷон Маҳмадов оид ба самтҳои афзалиятноки фаъолияти ҲХДТ ва бахшида ба солҳои 2019-2021 Соли рушди деҳот, рушди сайёҳӣ ва ҳунарҳои мардумӣ вохӯрии судманд баргузор гардид.

 

Зимни баргузории мулоқот раиси Кумитаи иҷроияи Ҳизби Халқии Демократии Тоҷикистон  дар ноҳияи Вахш Одилҷон Маҳмадов оид ба саҳм гузоштан дар ободии маҳалли худ, тарбия намудани ҷавонон дар руҳияи хештаншиносӣ ва риояи қонунҳои миллӣ суханронӣ намуд.

 

Дар идомаи чорабини занони маҳал ин иқдоми неку ояндасози Пешвои миллат муҳтарам Эмомалӣ Раҳмонро ҷиҳати эҳёи ҳунарҳои мардумӣ ҳамаҷониба дастгирӣ карда, барои ба таври муассир аз нав эҳё шудани ҳунарҳои мардумӣ андешаҳои хешро баён карданд.

 


 

Сайри Вахш

 

Бахшида ба  Соли рушди сайёҳӣ ва ҳунарҳои мардумӣ дар ҳамкорӣ бо мақомоти иљроияи ҳокимияти давлатии ноҳияи Вахш, маҳфили адибону ҳунармандони Фархор  дар ноҳияи Вахш чорабинии фарҳангии «Сайри Вахш» баргузор гардид.

 

Меҳмононро хонандагони МТМУ№56-и ноҳия бо шеъру таронаҳои ватандӯстона истиқбол гирифта,  аз намоиши ҳунарҳои мардумӣ дидан карданд.

 

Фариштамоҳ Зоҳидзода аҳли нишаста хайру мақдам гуфта, навбатро ба шоирону санъаткорон дод, ки онҳо бо шеъру суруд, таронаҳои дилнишин ва рақсҳои ҷолиб,  табъи ҳозиринро болида гардониданд.   

 

Дар охир ба шоирону санъаткороне, ки аз шаҳру навоҳии вилояти Хатлон ба ноҳияи Вахш ташриф оварда буданд, бо Сипосномаҳои Кумитаи иҷроияи ҲХДТ дар ноҳияи Вахш сарфароз гардонида шуданд.

 


 

Паёмаки солинавӣ ба наҳзатиҳои террорист

 

Дар сомонаи интернетии «payom.net» паёми солинавии раҳбари паймони зидди миллии Тоҷикистон Кабириро мутолиа намуда  ба чунин хулоса омадам, ки дар ҳақиқат ин хоини миллати тоҷик дар рӯй доштааст. Ҳангоме, ки Кабирӣ дар давлатҳои исломӣ қарор дошт давоми ин солҳо ягон маротиба нашунида будем, ки ин хоин фарорасии соли нави мелодиро ба мардум шодбош гуфта бошад ва аз «ислом» сухан мекард.

 

Акнун, ки дар яке аз давлатҳои Аврупо, Олмон ҷойи зисти худро ихтиёр кардааст бо мақсади худнишондиҳи, ба ҳилаю найранги навбатӣ даст зада, фарорасии соли навро яке аз фурсати мувофиқ дониста   ба чоплусию хушомадгӯи гузаштааст. Гӯё, ки ин «наҳзатӣ» барои амалӣ намудани нақшаҳои ғаразноки худ ва ба даст овардани маблағҳои муфт аз «хоҷагони хориҷияш» акнун «масеҳи» шуда бошад...

 

Муфассал


РОҲБАРИ НАҲЗАТӢ – ДУЗДУ ҒОРАТГАРИ МАРДУМ

Зеро миллати дар тули таърих ҷафодидаи тоҷик дар раванди ҳастии худ ба ин гуна ҳодисаю воқеаҳои мудҳишу даҳшатбор борҳо дучор шудааст. Вале ҳеҷ яке аз ин ҳодисаю воқеаҳое, ки барои бадбахт сохтани мардуми роҳандозӣ шуда буданд, ба мисли ҳаводиси хунину даҳшатбори солҳои 90-уми асри гузашта ва воқеаҳои баъдии алоқаманд ба онҳо ҳамлаи нохалафона ва зарбаи ҷонкоҳтар набуданд. Чунки миллати тӯли ҳазор сол аз истиқлол ва соҳидавлати маҳруми тоҷик дар солҳои 90-уми садаи ХХ ба истиқлолияти комили сиёсӣ расид. Ҳарчанд, ин гуна ҳаводис, ки ҳамеша бар зидди миллати тоҷику тоҷикият ба хотири даст наёфтан ба давлату давлатдорӣ аз ҷониби аҷнабиён роҳандозӣ карда мешуданд. Аммо, ҳаводиси солҳои аввали соҳибистиқлолӣ аз ҷониби бархе аз нафарони тангназару кӯрдил ва манфиатҷӯю хиёнаткор рӯйи кор омаданд... 

Муфассал


 

 

ТААССУБИ МАЗҲАБӢ ВА МИСОЛЗАНИИ ДУНЯВӢ

Тафовутҳо ва умумиятҳо»-ро мурур кардаму беихтиёр хаёлам ба суҳбати тозаи видеоиаш рафт. Суҳбати видеоии ахири М. Садриддинро дирӯз дар Ютуб тамошо намуда, бори дигар яқин кардам, ки ин мард ба дараҷае мутаассиб ва хурофотист, ки дар сурати пайдо кардани одитари имкони қудрати сиёсӣ ва низомӣ ҳазорон ва ҳатто миллионҳо нафарро ба хотири ақидаи пӯсидаи асримиёнагиаш қурбон месозад (ва аз ин амали нангин ҳатто мижжааш хам намехӯрад). Агар бовар надоред, суҳбати видеоиашро бодиққат тамошо кунед. Албатта, агар зеҳни озод, пӯё ва ҷӯё дошта бошед, дар акси ҳол, мисли М. Садриддин ҳамаро яксон ба куфру илҳод муттаҳам мекунед...

Муфассал


ФИРОРИЕ НАҲЗАТӢ ДАР ПАЙИ ҲАВАСҲОИ ТИҶОРИИ ХОНАВОДАГӢ 

Аҳли ҳол дақиқ медонанд, ки ин раҳбари сиёсӣ, ки имрӯз доираҳои наҳзатӣ ӯро ба унвони шахсияти харизматик васфу ситоиш мекунанд (ва чун бут ба парастиши ӯ машғул шуда, бо эҳтирому садоқати бепоён «Устод»-аш ном мебаранд), дар ибтидои роҳи сиёсӣ бо тиҷорат ва тафаккури тиҷорӣ шомили ташкилаи сиёсӣ гардидааст. Дар зимн, тафаккури хонаводагӣ ва хостҳои тиҷорӣ дар таърихи сулолаҳои динӣ ҳодисаи наву тоза нест. 

Бо таваҷҷуҳ ба таърихи сиёсии ислом ва адабиёти марбут ба ин самти исломи сиёсӣ, диёнати исломӣ дар бистари худ хонаводагаро аст. Шаҷарабандии сайидзодаҳо, эшонҳо, махдумҳо, хоҷаҳо ва амсоли инҳо махсусияти хонаводагии диниро нишон медиҳанд ва ТТЭ ҲНИ ҳам, ки побанди мафкураи исломи сиёсист, наметавонад аз насабпарастии арабӣ-исломӣ ҷудо бошад. Ҷангу низоъҳое, ки баъди марги паёмбари ислом дар доираҳои ҳукмрон ба вуқӯъ пайваст, ин ҳақиқатро бозгӯ мекунад, ки ғасби қудрат ва хонаводагӣ кардани он аз марҷаоти усулии салатанати динӣ маҳсуб меёбанд...

Муфассал


ЧАНДЧЕҲРАГӢ Ё САҲНАСОЗИҲОИ РАҲБАРИ ҲИЗБИ ТЕРРОРИСТ

Яке пулу мол, яке давлату савлат, яке ҳунару истеъдод ва яке шару шур ва оҳу ноларо ва бо он ҳама ҷаҳонро пур аз шеван мекунад. Ё ба тарзи дигар зиндагӣ саҳнаест, ки ҳар нафар дар он муддате нақшеро амалӣ месозад. Вобаста аз ин ки ин нақш чи арзише дар арзишшиносӣ ё чӣ ҷойгоҳе дар дидгоҳҳои мардумӣ касб мекунад, он нафар, ки ин нақшро офаридааст, маҳбубиятеро дар дили ҳамзамонони худ ба вуҷуд меоварад. Дар ин росто онҳое, ки офаринандаанд ва соҳибистеъдоданду рисолати фардӣ, инсонӣ ва миллӣ доранд нақши хешро ба тарзи табиӣ анҷом медиҳанд. Зеро ҳадафи онҳо дар маҷмӯъ бароварда кардани ниёзҳои инсонӣ ва ё бо роҳи ақлу хираду истеъдод офаридан, бунёд кардан ва ё эҷод карданӣ амале ё офаридаест, ки тавонад мушкили башариро саҳлу сода гардонида, зиндагии инсониро аз ин ё он ҷиҳат таровату маънии тозае бахшад. Дар ин росто нафароне, ки дар тули таърихи башар садҳо кашфиётро анҷом дода, амалан дар сарнавишти тамадуни башар саҳми сазовор гирифтаанд метавон баршумурд. Ин нафарон будаанд, ки бо неруи андеша ва хираду эҷод садҳо ва ҳазорон кашфиётро ба миён оварда, зиндагонии инсониятро аз мароҳили таваҳҳуш ба мароҳили тамаддун овардаанд. Воқеан ин нафарон дар тамадуни башар сарнавиштсозанд ва воқеоти муҳими маънавии тамадуни инсон бо зиндагонӣ ва кору амали ҳамин гуна шахсиятҳо гиреҳ хӯрдааст. Ин гуна шахсиятҳо як ҳадаф доранд. Ҳадафашон анҷоми амале, ки барои инсоният дар маҷмуъ манфиатовар бошад. Бо ин роҳ рисолати хешро анҷом медиҳанд ва дар тамадуни инсонӣ худро ҷовидона месозанд... 

Муфассал


 

Ҳамҷинсбозони беҳиҷоб, ки сатру ҳиҷобро меъёри либоспӯшӣ медонанд

Аҷаб. Зиндагӣ зидду нақиз аст. Ҳолатҳоеро ба мушоҳида мегирӣ, ки аслан интизорашро надоштӣ. Фарде чунон рафторро ба дигарон раво медонад, ки худаш дар ботину зоҳир ба ин кор мухолифи  шадид аст. Худаш дар Аврупо ҳай ҷунбон-ҷунбон бо либоси  ғарбӣ, аъзои баданро метаконаду  мечунбонаду каҷ мегӯяд.

Худ миниюбкаро мепарастаду ба дигарон маҳдудкуниро дуо мекунад. Мардумро ба бероҳа мебарад. Аврупоро «дор-ул-ҳарб» мегуфтанд ва макони фасод, худ он ҷо ҷой гирифтанд,  бо либосҳои бараҳна мегарданду ба шариат пушти пой заданд. Ин ашхосро дар урфият мунофиқ гуфтандӣ. Мана мисоли зинда...

Муфассал


Ҳунарманд ҳарҷо бувад сарбаланд!

Дар деҳаи «Миробод»-и Ҷамоати деҳоти Тоҷикобод доир ба самтҳои афзалиятноки фаъолияти ҲХДТ дар доираи “Соли рушди сайёҳӣ ва ҳунарҳои мардумӣ” чорабинии фарҳангӣ доир карда шуд.

Дар чорабинии мазкур раиси Кумитаи иҷроияи ҲХДТ дар ноҳияи Вахш Одилҷон Маҳмадов ширкат варзида,  дар назди ҳозирин  ба сухан баромада, иброз дошт, ки маҳз бо эълон гардидани Соли рушди сайёҳӣ ва ҳунарҳои мардумӣ  ба халқи шарифи тоҷик имконият пайдо кардаанд, ки нозукиҳои ҳунарҳои мардумиро фаромӯш накарда, аз нав онҳоро эҳё кунанд.

Дар охири чорабинӣ иштирокчиён ин икдоми неки ояндасозро ҳамаҷониба дастгирӣ намуда, миннатдории хешро барои дастгирӣ ва аз нав эҳё кардани ҳунарҳои қадимаи миллӣ баён намуданд.


ШУКРИ СУЛҲУ ШУКРИ ВАҲДАТ МЕКУНЕМ

Тоҷикистон ватани азизу маҳбуби мост. Ватанро дӯст доштан ва барои муқаддасоти он арҷгузори кардан вазифа ва қарзи шаҳрвандии ҳар яки мост. Чуноне, ки Расули Акрам (с) фармудаанд:

«Ҳуббул ватан минал имони», яъне ватандорӣ аз гӯшаи имондорист. Барои ҳар қавму миллат Худованди мутаол аз байни он қавм шахси баруманд ва бофарҳанг аз он миллат баргузида мешавад.

Шукронаи онро мекунем, ки имрӯз Яздони пок давлати тинҷу осоиштаро бо шарофати шахсияти бузург чун Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ-Пешвои миллат муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон бароямон насиб гардонидааст. Парвардигори азимулшаън дар Қуръон Карим сураи Иброҳим ояти 7-ум мефармояд: «Лаин шакартум лаазиданакум ва лоин кафартум ина ъазоба лашадид», яъне ҳар оина бандагони Худо шукргузор бошанд, Худованди бузург неъматашро доимӣ ва мустаҳкам мегардонанд. Ва агар ношукрӣ кунанд, бандагонро дар азоби шадид (сахт) гирифтор мекунад

Муфассал


ТАВБА ё розрез ба хотири 150 000 нафар қурбониёниҷангибародаркуш

ИБТИДОИ соли 1993 маро ба Теҳрон даъват карданд. Дар яке аз бӯстонсароҳои ҳукуматӣ бо намояндагони оппозитсия ҷамъ омадем. Дар як ҷаласа баъди баҳсу мунозираҳо вазифаҳо ва самти фаъолият муъайян гардид.

Ба ман пешниҳод шуд, азбаски ман дар Маскав таҳсил кардаам ва дӯстони зиёде дар байни журналистон ва сиёсатмадорони Россия дорам (он замон чанде аз ҳамсабақонам аз МГУ дар дастгоҳи раиси ҷумҳури Россия фаъолият доштанд) дар Маскав фаъолият бинамоям.

ТАҚРИБАН моҳи августи 1992, баъди шинохтани чеҳраҳо ва нақшаҳои ҳаммайдонон, ман аз оппозитсияи ҳамон давра ҷудо шуда будам. Ҳатто огоҳӣ доштам, ки бо ҳамроҳии Ҳоҷӣ Акбар Тӯраҷонзода дар "рӯихати сиёҳашон" афтодаем ва агар онҳо пирӯз мегаштанд, моро ба қатл мерасониданд. Киллерҳо низ омодаи "фас" буданд...

БОЗМЕГАРДЕМ ба маҷлиси Теҳрон.

Вақте навбати сухан ба ман расид, гуфтам:
-Ман ҳама гуноҳҳоятонро як ба як мегӯям, агар ба гардан гиред ва тавба кунед, ман бо шумоям.
Аз Шодмон Юсуфу Тоҳири Абдуҷаббор сар кардам. Ором гӯш андохтанд ва ҳар гоҳе, "рост, рост" мегуфтанд. Тӯраҷонзода низ, гарчанде эҳсос мекардам, ки аз эродҳоям хушаш намеомад, (агар қаҳри Ҳазрат биёяд, чеҳрааш сурх мегардад) вокуниши ҷиддие накард. Навбат ба Муҳаммадшариф Ҳимматзода расид. Чун хатоҳояшро баршумурдам, таркид:

Муфассал


Як тавсия ба кӯри Юнус

МубаллиғванасиҳатгаринаҳзатиҳокӯриСайидюнусБурҳонов 

дар дуруғбофию туҳмат кардани ҳамватанон то дараае ба ҳадди ифрот расидааст, ки  навиштаҳояш дигар сару нуг надоранд ва аз қиссаҳою афсонаҳои хаёлӣ ҳам бештар ғайривоқеианд. Масалан, дар яке аз матлабҳои охирини худ, ки зери унвони “Як тавсияи бародарона ба оппозисюн” дар сомонаи ифротиаш нашр кардааст, аввал аз қисмати як ҷавоне ки мавриди таваҷҷуҳи вай будаасту баъд гӯё тағйир ёфта духтарбоз шудааст, бо ҳасрат қисса мекунад. Баъд ба насиҳати ҳаммаслакони наҳзатии худ мегузарад, ки чи гуна бояд мубориза баранду беҳтараш “миёна” бошанд. Пас аз ин ба шоир Бозор Собир мечаспад ва таҳқир мекунад. Дар охир мақолаи пойдарҳавою бемантиқашро бо оёти қуръонӣ зеб медиҳад.

Аслан, ин насиҳатномаи навиштаи ҳазарати кур ба худаш дахл дорад. Зеро дар ҳамин як матлаби кӯтоҳ ҳадди ақал дар ду маврид ба ҳадди ифрот  расиданашро исбот кардааст. Аз ҷумла, зимни мисоли овардааш дар бораи ҳамон ҷавоне ки ба гуфти кури Сайидюнус аввал ботақво будаасту баъд духтарбоз шудааст, ифротӣ будани вай баръало маълум аст. Ё вақте ки ба шоири миллат Бозор Собир туҳмат мезанад, дараҷаи баланди ифротӣ буданашро нишон медиҳад.

Муфассал


РОҒУН-АРСАИ НОМУСИ НАНГИ МИЛЛАТ 

Боиси хушнудӣ аст, ки  имрӯзҳо дар кишвари биҳишосоямон шурӯъ аз  таҷлили Истиқлолияти  Ҷумҳурии Тоҷикистон  то инҷониб саропо  ид болои ид  аст. Ҳама ин аз сулҳу суботи   миллати тоҷик  шабоҳат  медиҳад. Агар  саҳифаи таърихро  варақгардон намоем,  он рузҳое, ки  халқи азияткашидаи  тоҷик  паси сар намуд, ҳеҷ  аз гушаи  хотирот  намеравад.

Муфассал


 Дар соҳили дарёи нур

Вақте офтоб ғуруб  мекунад,  гармии   рӯзонаро ҳавои    салқини роҳатбахши бегоҳӣ иваз  мекунад. Фишори як рӯзи  зиндагӣ, ки  бешак, ба дарё шабоҳат дорад, кам гашта, нармии ҳавои муътадили  шом ва эҳсоси фориғӣ аз ташвишҳои рӯзи рафта ба инсон сабукӣ  эҳдо мекунад. Оҳиста-оҳиста рафтуои    мардум дар ҷодаҳо коҳиш ёфта, дар чойхонаву тарабхонаҳо мардум мешинанд, суҳбат меороянд, рӯзи рафтаро таҳлил мекунанд ва куфти рӯзгорро мебароранд.

Муфассал


ДУНЁ ҲАМЕША ДАР ТАЛАБИ МАРДИ ҚОБИЛ АСТ

Ба гузаштаи таърихи  халқи тоҷик назар андозем, мебинем, ки  чи  қадар тағйироту  табадулотҳои сиёсиву иҷтимоӣ дар ҳаёти миллати тоҷик рух додааст. Ҳукми тақдир будааст, ки  миллати  сарбаланду  худогоҳи  тоҷик бо вуҷуди шуру ошубҳои замона, боду боронҳои айём тавонист, ки асолати миллии  худро нигоҳ дорад. 

Муфассал


Генерал Хуршед Маҳмадзода-меҳандӯстиасилвасипардармуқобилиқувваҳоииртиҷоӣ

Ҳалқаҳои зиддимиллӣ дар хориҷа тавони дидани комёбиҳои Ватанро надоранд. Хаффошони хориҷӣ дар мисоли як муноқишаи маишӣ дар ш.Хоруғ, ба шахсияти генерали ҷангӣ ва марди асил Хуршед Маҳмадзода дарафтидаанд. Дар ин ҳамлаҳои нораво ва душманонаи таблиғотӣ сомонаи ифротгароёни фирорӣ «Паём.нет», ки мансуби ҳизби террористии «ҲНИ» мебошад пешдастӣ дорад.

Муфассал


ДОМАНИ НЕКОН НАГИРАД ҲАР КИ БУНЁДАШ БАД АСТ

Чуноне, ки тавассути расонаҳои хабарӣ огоҳ гаштем, нимаи моҳи октябри соли 2018 конфронси байналмилалӣ Дабирхонаи муфтиёти ҷаҳон таҳти унвони «Таҷдиди фатво аз нигоҳи илми назариявӣ ва амалӣ» дар шаҳри Қоҳираи Мисри Араб, таҳти роҳбарии Раиси Ҷумҳрии Мисри Араб Абдулфатоҳ ас-Сисӣ баргузор гардид.

Дар конфронси мазкур аз 73 кишвари ҷаҳон муфтиён, сафирону намояндагони баландпояи Мисри Араб, кумитаҳои дин ширкат доштанд. Ҳамчунин дар ин конфронс раиси Шӯрои уламои Маркази исломшиносии Ҷумҳурии Тоҷикистон Саидмукаррам Абдуқодирзода суханронӣ намуд. Мавсуф зимни суханронии хеш қайд кард, ки вақти он расидааст, то ТЭТ ҲНИ ба сифати ташкилоти террористии байналмилалӣ эътироф гардад».

Муфассал 


Оғӯшу таҳпӯшхариҳои КабирӣҲумайроро мухолифи давлат кард

Ҳумайро гуфтааст, мухолифи низом аст, низоме, ки дар Тоҷикистон вуҷуд дорад. Ба ин маънӣ, худро мухолифи давлату ҳукумати Тоҷикистон эълон кардаву шарҳҳоеро ҳам барои худсафедкунӣ пеш овардааст. Аммо он чӣ ки аз гуфтугӯи ӯ бармеояд, комилан чизи дигар аст.

Матлаби гуфтугӯи тарҳрезишудаи Ҳумайрои Бахтиёр бо Кӯри Юнус (муаллиф ё ташаббускори ин суҳбатро дар Тоҷикистон айнан ҳамин тавр мешиносанд)-ро, ки дар пойгоҳи такфирӣ-иғвобарангези “Кимиёи саодат” нашр шуд, хондам.

Муфассал


Сайидюнуси наҳзатӣ мардумро ба қонуншиканӣ даъват мекунад

Сайидюнуси наҳзатӣ, ки дар зери домани охундҳои шиамазҳаб панаҳ бурдааст, аз ҳар имконияту фурсате истифода мекунад, то амали душманонае бар зидди Тоҷикистон анҷом диҳад, аз ҷумла вақтҳои охир мавзӯи Бадахшонро бештар мавриди ҳадафи нопоки худ қарор медиҳад. Ин дафъа ҳам фурсатро аз даст надода,  дар сомонаи ифротиаш мақолае зери унвони «Волоияти қонун, ҳарфи ҳаққест, аммо…»-ро ба нашр расондааст, ки ба масъалаи ВМКБ дахл дорад.

Муфассал


Усули фирқагароӣ дар «Кимиёи саодат» (Ҳушдор ба намояндагони дин)

Кури Саидюнуси Истаравшанӣ, масъули фирории сомонаи «Кимиёи саодат» дар ҷавоб ба олимони шинохта ва рӯҳонияти расмии Тоҷикистон, сангпартоии нораво дорад.

28-уми октябри соли 2018 дар саҳифаи «Кимиёи саодат» мақолаи «Уфули фирқагароӣ» мақолае чоп карда, бо иқтибос ба муҳаррири нашрияи «Атлантик»-Ҳасани Ҳасан, дар бораи таназзули фирқагароӣ ё ба истилоҳе ҷангҳои мазҳабӣ дар Ховари Миёна ва Осиёи Марказӣ ишораҳои сатҳӣ ва ҷоҳилонае доштааст.

Муфассал


ҲАНГОМАСОЗИИ НАВБАТӢ ДАР МАСЪАЛАИ БАДАХШОН

Ахиран сомонаи ифротии «Кимиёи саодат» мусоҳибаи хабаргузории «Tasnimnews»-ро бо «коршинос» Хурсанд Хуррамов таҳти унвони «Баъид нест худдории ҳукумат аз гузарондани амалиёти низомӣ дар Бадахшон, натиҷаи талоши Оғохон бошад» интишор дод. Ин нафар хостааст ба масоили ахири Бадахшон расидагӣ намуда, дар робита бо он изҳори назар кунад. Ба изҳориназарҳои Хурсанд Хуррамов, ки ба манфиати наҳзатиҳост, иҷмолан посух медиҳем:

Муфассал


БАРҚИ РОҒУН ШАРҚРО ПУРНУР КУН

Тоҷикон шукрона аз он мекунанд, ки Худованд барояшон неъматҳои бешумор ато кардааст. Кӯҳсори пур аз ганҷ, обҳои мусаффо, замини ҳосилхез, меваҳои шаҳдбор ва ниҳоят манбаҳои неруи барқ, ки аз номҳояшон ба миллати мо башорат доданд.

Норак-аз калимаи «нор», ки маънояш оташ, гармиро доросту ба ҳамагон маълум аст. Маҳз дар ҳамин макон сохтмон бузурги неругоҳи обии Норак сохта шуд.

Калимаи Роғун-роғ, яъне ба маънии рушноӣ дар байни мардум маъмулу машҳур гаштааст. Гӯё ин номҳо ишорае буданд, ки манбаи ну рва рушноиянд.

Сохтмони НОБ-и Роғун ҳанӯз дар замони Шӯравӣ оғоз гардида бошад, ҳам давраи ривоҷу равнақи ин сохтмон дар давраи соҳибистиқлолии кишвар сурат гирифт. Маҳз бо ташабусҳои созандаву бунёдкоронаи Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ- Пешвои миллат муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон сохтмони пуриқтидори аср неруи тоза гирифта, чархаи якуми он ба истифода дода мешавад.

Агар заҳмату талошҳои бевоситаи Раҳбари давлат муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон намебуд, мо-тоҷикон ба бораи Роғун ҳарф намезадем. Бо корнамоиҳои ин Фарзанди фарзонаи миллат сохтмони Роғун ба майдони корзори аср табдил ёфт.

Муфассал


РОҒУН-ҲАЁТУ МАМОТИ МОСТ

16-уми ноябри соли 2018 чархаи аввалини НОБ-и Роғун ба фаъолият шурӯъ намуда, рӯшноии ин Кохи нур аз ҷумҳурии мо то ба давлатҳои ҳамсоя интиқол меёбад.

Мардуми шарифи Тоҷикистон солҳои тӯлонӣ ин рӯзу ин соатро интизор буданд. Ҳар як фарди ватандӯст аз пайки ин нишот қалбаш аз фараҳ лабрез мегардад. Кулли мардуми шариф пиру барно боварӣ доранд, ки ин рӯзи таърихӣ, яъне 16-ноябри соли 201-ум дар саҳифаи таърих бо хати зарин сабт хоҳад гашт.

Бигзор НОБ-и Роғун мероси бошад, барои наслҳои оянда ва наврасони ҷавонон аз шуҷоатмандию далерии Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ-Пешвои миллат муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон ибрат гирфита, дар корҳои ободонию созандагӣ саҳми арзандаи хешро гузоранд.

Имрӯзҳо атрофии НОБ-и Роғун дар тамоми вохӯрию суҳбатҳо ба аҳли ҷамоатчигӣ, бахусус пирони 70-80-сола сухан меравад. Дар ҷавоб чунин иброз медоранд, пирони барнодил, ки: «Ба истифодадиҳии НОБ-и Роғун, ин як қахрамонии Асосгузори сулҳу ваҳдати миллӣ-Пешвои миллат муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон аст. Рӯи сурху сари баланди халқи тоҷик Роғун мебошад. Фарзанди фарзонаи миллат дар рӯзгори аҳолии Тоҷикистон равшанӣ ахдохт», чунин андеша доранд, пирони рӯзгордидаи ноҳияи Вахш.

Муфассал

МИМҲД ноҳияи Вахш

Суроға: ноҳияи Вахш,
кӯчаи И. Сомонӣ.  
Телефон: +992 (3246) 2-32-33.
Индекс: 735140.

Scroll to top